SİHİRLİ
SÖZCÜKLER
OYUNCULAR:
Arda, Selin, Ahmet, Merve, Eylül, Can, Uğur, Öğretmen İpek Hanım
( Sınıf ortamı. Sıralar, öğretmen masası, Atatürk
köşesi, yazı tahtası )
Perde açılır…
( Zil çalar. Öğrenciler, gürültülü bir şekilde sınıfa
girer. Kimisi koşmaktadır. Birbirleriyle kavga edenler vardır. )
( Öğretmen ,
masasında sınıf defterini yazmaktadır. Gürültüyü duyunca kafasını kaldırır. )
- Çocuklar, ne
oluyor? Bu gürültü nedir?
( Selin, öğretmenin yanına gelerek ve Uğur ‘u işaret
ederek )
- Öğretmenim,
Uğur hep oyunbozanlık ediyor, der .
( Uğur, sırasına oturmuştur. )
- Öğretmenim.
Ama Can’ da bize hep kötü sözler söylüyor.
( Hep bir ağızdan konuşmaya başlarlar. Yine gürültülü
bir ortam vardır. )
( Öğretmen, ayağa kalkar, ellerini çırparak)
- Tamam,
çocuklar. Haydi bakalım, herkes yerine otursun , der.
Çocuklar, gürültüyü keserler ve yerlerine
otururlar.Öğretmen eline tahta kalemini alarak:
- Çocuklar,
Türkçe defterlerinizi çıkarın ve kalemlerinizi de hazırlayın, der.
( Çocuklar çantalarını açarak defterlerini ve kalem
kutularını çıkarırlar. Birbirleriyle de konuşmaktadırlar. )
O sırada Selin yanında oturan Arda’nın kalemini yere
düşürür. Arda kızgın bir şekilde)
- Dikkat etsene
, seni kaç kere uyardım. , hep aynı şeyi yapıyorsun, der ve yere düşen kalemini
almaya çalışır.
( Selin , kızgın bir ifadeyle)
- Bilerek mi
yaptım sanki, sen de hep kızıyorsun, der. ( Yerinde oturmaktadır ve defterinin
sayfalarını çevirmektedir. )
( Öğretmen elinde tahta kalemi, kollarını göğsünde
kavuşturmuş tahtanın önünde onları
izlemektedir.)
( Eylül de kalem kutusunu karıştırmaktadır. Kendi
kendine konuşur. )
- Hay Allah,
yine yok. Ama ben koymuştum. Kalemimi nasıl açacağım?
( Öğretmen sıraların arasında dolaşmakta ve çocukların
hazırlanmasını beklemektedir. )
( Eylül, sert bir şekilde eliyle Merve’ ye dokunarak )
- Merve, bana
kalem tıraşını ver , der.
( Merve kalem kutusunu açar ve içinden kalemtıraşı
çıkarır. Eylül’ uzatarak. )
- Al, sen de
hep benden istiyorsun , der.
- Versen ne olur sanki, der. ( Eylül çöp kutusuna
gitmek için ayağa kalkar ve söylenerek gider. Kalemini açar ve yerine geçer ,
kalemtıraşı Merve’nin sırasına bırakır. )
( Öğretmen tahtaya SİHİRLİ SÖZCÜKLER diye yazar. )
- Defterlerimize başlığımızı yazalım, der ve sınıfa
dönerek yazmalarını bekler.
( Çocuklar hem yazarlar hem de birbirlerine bakarak
kıkırdarlar. )
Ahmet:
- Bize
sözcükler sihir mi yapacak ,yani? Diye sorar. Öğretmen:
- Evet, Ahmet ,
diyerek cevap verir.
( Çocuklar bu sırada gülmektedirler. )
( Öğretmen, sessiz olun anlamında el işareti yapar ve
tahtaya dönerek şu kelimeyi yazar.)
“ LÜTFEN “ ve ekler:
- Siz de defterlerinize yazın, lütfen!
( Öğretmen, Merve ve Eylül’ ü işaret eder. )
- Ayağa kalkar
mısınız? Der. ( Eylül ve Merve ayağa kalkarlar, şaşırmışlardır. )
Öğretmen:
- Eylül, Merve’
den tekrar kalem tıraşını ister misin? Sihirli sözcüğü unutmadan ama, der (
Tahtadaki kelimeyi işaret eder.)
Eylül:
- Lütfen, bana kalem tıraşını ver, der.
Öğretmen, başını sağa sola sallayarak:
- Sihirli
sözcük işe yaramadı, bir daha lütfen, der.
Eylül:
- Merve, kalem
tıraşını verir misin, lütfen, der tekrar.
( Merve, tebessüm ederek kalem tıraşı uzatır. )
- Teşekkür
ederim, der Eylül ve kalem tıraşı alır.
Öğretmen:
- Sihirli
sözcükler sihrini yaptı bize diyerek çocuklardan alkışlamalarını ister.
( Eylül ve Merve birbirlerine gülümseyerek yerlerine
otururlar. )
Öğretmen:
- Sözcüklerle
sihir yapmaya devam edelim mi? Der. Bütün sınıf her birlikte:
- Evet, derler.
Öğretmen tahtaya “ ÖZÜR DİLERİM “ yazar ve çocuklar da
defterlerine yazarlar. Uğur ve Can’ ı işaret eder.
- Lütfen, ayağa kalkar mısınız? der.
( Uğur ve Can ayağa kalkarlar. )
- Aranızdaki
soruna sihir yapmak ister misiniz? Der.
( İkisi aynı anda )
- Evet,
öğretmenim, derler.
- Haydi sihrimizi yapalım, der öğretmen gülerek.
- Özür dilerim senden Can, der Uğur.
- Ben de senden özür dilerim Uğur der ve birbirlerine
sarılırlar. ( Bütün sınıf ve öğretmen alkışlarlar)
( Yerlerine otururlar. Birbirlerine gülümserler. )
( Öğretmen konuşmaya başlar. )
- Böyle daha
çok sihirli sözcüğümüz var. Onlar bizim anahtarımız. Onlar bize her kapıyı
iyilikle açmamızı sağlar. Sizleri çok seviyorum ve sizlerle gurur duyuyorum,
der.
( Çocuklar alkışlarlar .Bu sırada zil sesi duyulur.
Eşyalarını çantalarına koyarlar. Gürültü etmeden , birbirleriyle şakalaşarak
teneffüse çıkarlar. Öğretmen de yüzünde tebessüm , onları izler ve çantasını
alarak sınıftan çıkar. )
PERDE
YAZAN: GAYE KINAV ( SINIF ÖĞRETMENİ )
KARABAĞLAR ESKİİZMİR İLKOKULU
HARİKA OLMUŞ HOCAM
YanıtlaSil